karta23

 

KARTA INFORMACYJNA nr  23

Urząd Miejski w Ciechanowcu

Tytuł sprawy:

Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Załączniki:

Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć następujące dokumenty:

-      kserokopię ważnego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w stałym punkcie sprzedaży oraz kserokopia opłaty za ww. zezwolenie  (nie załączać jeśli organem wydającym zezwolenie jest Burmistrz Ciechanowca),

-      dowód wniesienia opłaty za wydanie jednorazowego zezwolenia,

-      zgodę organizatora imprezy na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych,

-      szkic sytuacyjny terenu z naniesionym rozmieszczeniem miejsc, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe (dotyczy imprez masowych).

OPŁATY:

Opłata za jednorazowe zezwolenia wnoszona jest na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia w wysokości odpowiadającej 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń, o których mowa w art. 111 ust. 2 i art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

 Opłatę wnosi się na rachunek Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu, przed wydaniem zezwolenia.

Nr konta Urzędu:

67 8749 0006 0000 1241 2000 0030

Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Urząd Miejski w Ciechanowcu, ul. Mickiewicza 1,

pokój nr 15 (sekretariat), od poniedziałku do piątku w godz. pracy Urzędu

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wniosek należy złożyć z kompletem załączników, najpóźniej na 14 dni przed planowanym terminem imprezy. Załatwienie sprawy powinno nastąpić w ciągu 14 dni, nie później niż 30 dni.  

 Wniosek złożony bez wymaganych dokumentów i nieuzupełniony w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania. Podstawa prawna: art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.).

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Referat Inwestycji

tel.  86 2771 145 wew. 31,  pokój nr 2

TRYB ODWOŁAWCZY:

Samorządowe Kolegium Odwoławczego w Łomży, za pośrednictwem Burmistrza Ciechanowca w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

WYNIK ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wydanie zezwolenia

PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. – o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2137 ze zmianami).
  • Uchwała nr 220/XXXIX/18 Rady Miejskiej w Ciechanowcu z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych.
  • Uchwała nr 221/XXXIX/18 Rady Miejskiej w Ciechanowcu z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz w miejscu sprzedaży, zasad usytuowania miejsc sprzedaży a także sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Ciechanowiec

UWAGI:

Obowiązek złożenia oświadczenia:

- Przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, musi co roku składać pisemne oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Ma na to czas do 31 stycznia.

Obowiązek wniesienia opłaty:

- Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych  na podstawie wydanego zezwolenia zobowiązani są do uiszczenia opłaty za zezwolenie w terminach i w wysokości określonych w ustawie, bez konieczności wezwania do jej uiszczenia przez organ lub wydania przez niego decyzji ustalającej.

- Wartość sprzedaży należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych.

Terminy wniesienia opłaty:

- Opłata za zezwolenie wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.

- W przypadku niezapłacenia raty opłaty w terminie przedsiębiorca ma 30 dni na uregulowanie tej opłaty powiększonej o 30% tej opłaty.

 Skutki nie wniesienia opłaty:

- Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z przyczyn nieuiszczenia opłaty w terminie, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia

KLAUZULA INFORMACYJNA

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Ciechanowcu jest: Gmina Ciechanowiec, ul. Mickiewicza 1, 18-230 Ciechanowiec, reprezentowana przez Burmistrza Ciechanowca.

2. W sprawie pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu oraz przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu – Wiśniewska Dorota, za pomocą adresu e-mail: iod@ciechanowiec.pl, lub tel. 86 277 11 45 w 35.

3. Administrator danych osobowych – Gmina Ciechanowiec przetwarza Pani/Pana dane osobowe (art. 6, art. 9 ust. 1 i 2 lit. a), b) i g) RODO) na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów, na podstawie udzielonej zgody oraz wówczas, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach: wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Miejskim w Ciechanowcu w związku z wydaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2137 ze zmianami) zgodnie zart. 6 ust. 1 lit. c (RODO)

5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Ciechanowiec przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Ciechanowca.

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności:

a) ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,

b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do uzyskania kopii, prawo do sprostowania (poprawiania w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne), prawo do żądania usunięcia (tzw. prawo do bycia zapomnianym), prawo do żądania ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.

8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, zgodnie z obowiązującym prawem.

9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Miejskim w Ciechanowcu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa.

10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.

11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.

12. Administrator danych osobowych nie stosuje wobec Pani/Pana danych zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania

 

Data sporządzenia: 15.03.2007 r.

Data aktualizacji: 24.06.2019 r.

Opracował: Agnieszka Kieliszek

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Ciechanowcu

Wytwarzający/odpowiadający: Waldemar Radziszewski

Data wytworzenia: 2019-02-23

Wprowadzający: Magdalena Kondraciuk

Data wprowadzenia: 2008-02-13

Data modyfikacji: 2020-05-20

Opublikował: Magdalena Kondraciuk

Data publikacji: 2008-02-13